Jurutrengkas

My photo
Menulis untuk memudahkan ingatan, biarpun tahu susah itu barulah 'hidup'.

Wednesday 10 March 2010

Hari ini biar gambar yang bercakap; sedang aku masih lagi berfikir macam dulu. masih belum ada keputusan

untuk anda yang confius, ini adalah berkenaan dengan entri nak pi temuduga ini dan entri balik dari temuduga ini. dan gambar ini menceritakan consequences of these two.
aku belum ada kata putus, dan aku sendiri masih mencari satu konklusi. kan ker benda di taman orang selalu nampak lebih hijau dari laman kita?

sekian untuk sekarang.
next entri jam 01.01 tengahari nanti ya.

9 comments:

larasephia said...

pastikan kau betul2 tetap hati untuk nurture taman kau nie lah, AJ. lepas tu, decide.

Husna Hadzarami said...

its a good offer, but kalau kerja kau sekarang dah ok u better think about it very carefully.
solat istikharah might helps :)

e. indah said...

11/02...mesti AJ nak p intrview ne kan ... tgh hoping for good news ker ??

PTD platform yg bagus utk cari kehidupan..> kata2 ne mcm terlalu materialistik kan lantaran income PTD yg mmg up ...tapi ini hakikat hidup, wang boleh jadi segalanya ..biar tak boleh beli segala benda ...

apapun itu rezeki dari Dia..kalu d takdirkan itu bahagian AJ , maka itu hadiah dari Dia...tugas kita utk syukur dan guna atas jalanNya

Muhammad Hanis said...

Congrats bro. PTD ni kalau dapat best la. Ranking tertinggi untuk Civil Servant. Pegi je interview. Dapat tak dapat belakang kira.

AJ Nismihan said...

lara
sephia

yup. i will. Allah give me two good choice to choose from; so i should say a big thanks to Allah rite! Syukur Alhamdulillah. Will keep you update on this

husna hadzarami
kena ambik paycut gak la. lebih kurang seribu gak la short (salary+allowance-[salary+allowance]) kalau aku ambik. tapi it is more than quantitative factor to decide; qualitative factor. So kena buat mesyuarat lah malam nih nak decide. huhu. Solat istikharah tuh yang terbaik; kalau kita betul2buntu dan tak ada preference. Kalau kita dah bias mana2side, then tak di galakkan untuk buat; takut kita hilang keyakinan nanti. so untuk situasi sekarang; aku sendiri blur. huhu

e.indah
ni result interview lah e.indah
bagus tak bagus tuh tak datang sendirian.dia datang dengan tanggungjawab.tu lagi aku kena fikir kan?
apapun, Allah Maha Mengetahui dan tentu saja aku akan buat yang terbaik untuk semua keadaan. Insya'Allah. Paling tidak, itu doa aku; untuk aku; dan untuk kalian juga.

Muhammad Hanis
hang pun macam e.indah la. ini sebenarnya result interview. tinggi tu memang la boleh tinggi (kalau performance aku bagus la); tapi tanggungjawab pun tinggi tuh.
takut gak esok lusa aku sendiri yang kena ngadap korang pasal nak lulus atau nak cadang lulus projek dekat serawak tuh, amacam pulak.
ah sudah, berangan pulak...
tak tau lagi la. tengah pikir.
huhu

CinTa Lea IxoRa said...

wah dpt teview PTD tuh.. besh2.. pegi jela

AJ Nismihan said...

tengah pikir
banyak qualititative factor to consider.
tunggu surat tawaran tu sampai dulu lah baru buat final call.
still got time rite :)

faridahanum-malas-nak-sign-in said...

jadi PTD datang India mai.haha!aku belanja briyani untuk hang laki bini plus sofia sekali[kalau dah cukup umur boleh makan nasi] =)

dekat blog aku ada 2 link blogger yang kerja PTD-Adni Ariff & Khair Abdullah.in case ko nak tengok sikit kehidupan PTD macam mana kan?

from my view,mewah tapi berpadananlah dengan kerja susah payah diorang. VERY TOUGH! but life is a gamble. cuma sbg muslim mukmin,kita gamble dengan intuisi yang Ilahi beri. INSYAALLAH =)

AJ Nismihan said...

faridahanum-malas-nak-sign-in
mewah? mewah tanggungjwab; mewah makian awam; mewah dengan komplot?
ya, aku tau hidup PTD nih susah.
tu yang susah nak putus kata tuh.
thanks rekemenkan sorang dua kawan. aku sendiri ada beberapa orang jugak. dan pandangan mereka pasti jadi pemberat dalam pertimbangan ini; sudah pasti.