Jurutrengkas

My photo
Menulis untuk memudahkan ingatan, biarpun tahu susah itu barulah 'hidup'.

Saturday 13 March 2010

monolog no 2: 7 feb 09.beginikah rasa kecewa?

orang marah aku.katanya jangan diungkit-ungkit..
jangan dikenang-kenang....
aku kata baiklah...aku angguk-angguk kepala.
tapi sebenarnya suara dalaman seratus peratus persetankan.
aku bukan robot.
boleh berhenti bila tertanggal bateri.

7 feb 2009.....
suatu yang mengubah segalanya...
tarikh yang merompak segala kepercayaan,
juga terkambus segala kasih sayang,
janji-janji juga terasa dihina,diperkotak katik kan,
pudar segala angan-angan,
adakah ini hadiah buat perasaan?

kau betul-betul kecewa wahai hati.....kesian.


Oleh: Lumut, owner blog esoksemalam.

7 comments:

black_mel said...

nice....maksud tersirat...org bole berkata tp kalau kena batang hidung sendiri??

Frodo Baggins said...

gaban juga punya hati
tau sakit n pedih ..

ngehehehehhe ~~


wohoooo ...
cool!


>>___<<

Pensel Kontot said...

org bole kate ape saje...
yang rase kite...kite je tahu mcm mane rasenya...
hati kite..kite je tahu....

Razman said...

semua orang pandai berkata jangan. tapi akhirnya buat benda yang sama. termasuklah diri aku sendiri.

mira ellyna said...

bersabarlah sebagai hamba Allah.

i'msosupernotcool said...

dan kau heret jasad kau sekali?
kesian..

nice one la lumut..

AJ Nismihan said...

yang sakit itu hati
hati yang belum pandai mati; sebelum waktunya
kuat pada kita hanya tiang-tiang kepulangan kita pada-Nya, bukan?