Jurutrengkas

My photo
Menulis untuk memudahkan ingatan, biarpun tahu susah itu barulah 'hidup'.

Monday 5 December 2011

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Untuk semua,
seadilnya, kita sendiri tak suka follow blog yang kita tidak suka.
dan lagi benci, bilamana blog yang dah deleted tapi tak sempat kita unfollow dok berlonggok di dalam reading panel kita.

Jadi, untuk semua yang pernah follow blog AJ Nismihan yang mana kemudiannya dah di buang; dengan amannya dimaklumkan bahawa AJ Nismihan dan restablished semua URL lama beliau dan beri anda peluang untuk unfollow blog-blog berkenaan.

Lagi satu.
Bagi yang baru perasan blog-blog yang di 'bloglist' kalian tu termasuk blog-blog AJ Nismihan yang dah lama tak ada (dan tetiba hari ini keluar dalam list updated blog), boleh mengambil inisiatif untuk update bloglist kalian dan buang mana yang tidak perlu.

Kan?

*senyum*

Aku menulis macam aku bukan AJ Nismihan.
Tak adil kan?
Oh.
Ya.
Ajuhanif itu sendiri AJ Nismihan.
Dan kedua-duanya aku.

Yang mana lebih hidup dari yang lagi satu?
Kedua-duanya hampir mati.
Tapi.
Hampir bermakna, belum lagi mati kan.

Untuk blogger yang aku sayang kalian, tetap aku akan jenguk laman kalian walaupun aku ini AJ Nismihan, Ajuhanif mahupun sesiapa saja.

Do you smell that?
Oh.
Ya.
Bukan smell like teen spirit.

But.
It just me.
Ya.
A smell of being so me; myself.

*senyum*

9 comments:

beautiful_rose said...

ini satu kejutan biarpun sudah aku jangka ia akan terjadi lagi.dan aku tidak pernah lupakan nama "AJ NISMIHAN" biarpun aku memang dah agak "AJUHANIF" itu adalah kamu.

aku harap kamu masih lagi menulis.

yusuf mujahidin ™ said...

salam

semoga kamu sehat2 hendaknya shbt
=)

Hatipecah said...

Hai encik AJ. Lama x jmpe? ;)

Bidadari Syurga said...

welcome... saya budak baru.... salam kenal......

AJ said...

sicantikRose
maaf untuk kecewakan kamu dah yang lain selama ini.
aku panggil detik yang dulu sebagai sabbatical.
tapi.
percayalah, itu hanya pemudah jalan keluar untuk kekurangan diri.
*senyum*
siapapun aku, kita masih kawan kan rose?
oh.
jangan inject aku dengan jarum di klinik itu.
serius.
aku penakut.
*senyum*

Yusuf
ada detik hati aku ke kota ibu Malaysia.
agaknya ada kesempatan aku melihat warna anak mata kamu terang-terang tak sahabat?
Insya'Allah.
Ada jodoh, kita jumpa kan?
dan untuk kamu, keselamatan dunia dan akhirat dari-Nya; Ameen.

Cik.
dan lama aku tak jenguk-jenguk kamu kan?
barangkali lenguh penat seminggu yang lepas-lepas buat aku buka mata satu dua.
macam kamu kan?

Bidadari Syurga.
saya yang baru.
dan saya yang budak.
kamu.
tuan besar di tanah besar kan.
dan.
hai, selamat berkenalan BS!
*senyum*

Anonymous said...

AJ, sebenarnya kenapa ya berubah? maksud maCy.. berhenti, dan kemudian bermula dengan nama baru.

benar, ajuhanif dan AJ orangnya sama. walau dari awal kelihatannya Ajuhanif maCy mula detik rasa itu Aj sebenarnya. cuma AJ tidak mengiayakan tidak juga menafikan.

sering saat itu mereka memanggil kamu dengan nama baru tp maCy tetap juga dengan panggilan lama.

ah. bukan itu yang mahu disampai sebenarnya. cuma kenapa pendek soal tanya..

jika izin, jika tidak biarlah berbuku asal selesa untuk kamu AJ :)

AJ said...

maCy
cari jawapan di thesun_rises90@yahoo.com.

*senyum*

menidakkan itu, menipulah.
mengiyakan itu, membatalkanlah.

dan baru itu aku,
lama itu aku.

panggillah aku Tanah Melayu, kalau kamu tidak menggemar Malaysia. Dan andai dipanggil aku TanahTumpahDarahKu juga aku.

barangkali.

*senyum*

norfaridahanum said...

garang bunyinya AJ.maaf,bukan bertangguh...cuma cuma cuma...betul2 dikekang dek masa dan harus mendahulukan yg utama.

nnt dh selesai semua,akan aq beri wajah baru toink!toink! itu ye.boleh?

AJ said...

anum
oh. yang ini tak lebih dari bercerita sendiri untuk dengar semua. ia bukan amarah, tapi menjelas terang pada yang mencari dan mengagau dalam gelap tak berpesan.

ah, aku kan terlalu ke'aku'an kadangnya.

*senyum*