Jurutrengkas

My photo
Menulis untuk memudahkan ingatan, biarpun tahu susah itu barulah 'hidup'.

Thursday 12 August 2010

Maaf, senyum aku tak secantik senyum yang lain. Betul kan meen? =)

Entah la.
Cumanya, kadang-kadang aku rasa Ramadhan yang ini macam Ramadhan akhir aku.
Jadi aku minta maaf semua ya.
Aku pasti ada salah. Pasti ada silap.
Mohon maaf atas itu.

Yang sahihnya, ada seorang saja yang membaca lembaran ini kenal aku berdepan; yang lain hanya berkomunikasi dengan medium monitor ini. Dan aku yakin aku senang dengan cara ini.

Meen, aku minta maaf ya. Aku tau salah aku dengan hang cukup banyak. Kalau tak, takkan nama aku kawan baik hang kan J. Dan aku doakan hang sekeluarga bahagia dan gembira sepanjangnya. Insya’Allah kalau ada ketentuan, boleh aku rasa nikmat persahabatan ini di Firdausi nanti ya. Jaga dia seperti mana hang jaga diri hang. Behave ya sis. I know you know the best; for you and others. Kalau betul jadi apa-apa, tolong menulis disini; bagitau yang lain ya :)

Rakan bloggers;
Alhamdulillah. Aku cukup senang kenal kalian dengan membaca kata hati kalian. Tak payah tentang mata pun aku dah merasai syukur hidup berteman. Terima kasih. Aku pohon maaf salah silap buah bicara aku dengan kalian. Ya, kita takkan berdiri dalam satu nada bicara, tapi paling tidak ada equilibrium di antara nadi kita yang boleh di bawak bincang. Dan sesungguhnya aku tidak lebih dari seorang tua yang berdiri capek dan menulis di cermin yang penuh dengan habuk. Nampak dalam tidak. Kalau kalian nampak, bacalah; mungkin ada sedikit yang boleh aku kongsikan. Kalaupun tidak, sekali imbas pun sudah cukup. Aku bukan budak seni yang pandai menganyam bunga2pelangi menjadi wangian kejora, tapi aku cuma seorang perantau kosong; yang ada sekupang dua untuk di ajak berkongsi.

Aku senang dengan kalian. Terima kasih.
Dan anggap lah entri ini sekadar satu entri biasa yang saling tak tumpah sama dengan entri lain.

Cuma aku pesan; kalau ada yang baik, panjang-panjangkan. Kalau tidak, simpan buat pengajaran bagi kita manusia yang tidak pernah sempurna.
Kalau jumpa Sufia aku besar nanti, tegur dia ke jalan-Nya ya. Ameen.

Sahabatku sekalian; selamat beribadah ya. Assalamualaikum

p/s: Alhamdulillah. Aku sihat walafiat sampai hari ini. Ya cukup sihat =)

No comments: