Jurutrengkas

My photo
Menulis untuk memudahkan ingatan, biarpun tahu susah itu barulah 'hidup'.

Thursday 7 January 2010

Aku bukan Skandal!


(Credit picture)

Kadang-kadang, rasa macam nak suruh jer semua orang berkumpul dan aku cerita sekali terus. Tak payah nak ulang-ulang. Tapi nak buat maca mana, dah memang lumrah macam tu. Ada je benda yang orang akan tanya berulang kali.

Soalan yang sama untuk jawapan yang sama.

Aku bukan artis, tapi aku pun rimas orang tanya soalan yang sama.
Penat juga.
Lain kali aku bagi jawapan 'no komen' jer lah.

Mujur bukan orang yang sama tanya, kalau tak, tentu-tentu aku tak layan.

"Macam mana you boleh kekal bercinta bila jauh-jauh ni yer? Kalau I tak boleh lah"

Tengok soalan yang sama lagi keluar.

"Wah, dari tingkatan dua? Gila lah! Ada tips ke couple macam you ni?"

Ni lagi satu. Kalau aku gila, nak buat apa mintak tips dari aku. Baik mintak tips dari Zack Zuhairi (otai tips) kita nih. Lagi anggun tips dia.
Apa tips? Ingat waiter ker dapat tip-tip money nih?

Satu jer nak bagi peringat semua.
Bila berkawan kena jujur. Jangan main takut-takut nak bercakap.
Lagi satu, masa cinta kita dulu, bagus macamana pun tetap satu sejarah.
Apa yang kita buat sekarang dan masa depan yang lebih penting kita nilai.

Jangan bercinta belas tahun, tapi kawin sebulan dua jer.

Kalau kita bersalah, buat U-turn balik pangkal jalan[tapi] Kalau jalan kita betul, pegang prinsip tu jangan leka. Dr M kata, melayu mudah lupa.
Belajar nak mengormati orang kalau nak orang hormati kita.
Sayang bukan hal pasal malam. Esok dengan orang nih, lusa dengan orang nih, tulat dah tak der dengan sapa-sapa.
Jangan jadi sampah dalam kehidupan sendiri. Kalau nak bersihkan nanti tetap ada bau najis. Busuk. Busuk najis betul.
Kalau ada yang buat skandal tu tobat-tobat la. Ingat, manusia tak pernah puas, tapi manusia tuh cuma buas jer!
Aku ada scandal? Mintak simpang. Aku pun bukan Tiger-Woods.

8 comments:

Razman said...

skandal. dlu pnah rasa. psg byk. haha.. tp xde arh tuju..

i'msosupernotcool said...

ceh razman poyo.. haha..

gua ilek je single..
ade sape2 mahu berskandalisma dgn gua?

y@n@ M!B said...

huhu..i pn xske org ty soklan sama byk kali..tp slalunye yg ty tu org yg sama..grrrr~

AJ Nismihan said...

Razman
Yang ko pasang banyak buat apa. Penat nak control sana sini. Susah hidup jer.
Nak ramai, jangan couple, tapi enjoy life jadi kawan. Close friend. Lagi ramai close friend lagi bagus, sebab close friend jarang bergaduh, jarang merajuk dan lebih memahami. Trust me!
I’msosupernotcool
single but looking.
sampai masa kena berpasangan gak. Lumrah macam tuh. Apapun, Allah jer yang tau sumernya
hidup bujang single lagi enjoy, tak der komitmen. Bebas. Tapi jangan seks bebas sudah 
y@n@ M!B
Laen kali ketuk jer paler depa tuh.
Ngok sangat lah tanya benda yang sama. Slalunya depa nih bukan concentrate dengan benda yang kita cakap. Esok lusa (tak pun seminit dua lepas tuh) tanya balik benda yang sama. Bagi sup selipar baru tau.

Husna Hadzarami said...

erm.. rasanya anda dah kahwinkan sekarang?
ke salah orang ye..
ermm..

AJ Nismihan said...

Husna Hadzarami
Yup, you right. I am married. expected first baby this coming february end. right before my wife birthday.
However, that doesn't restrict me saying bujang life is great.
Both great actually, but the 'great' perspective difference from one and another. If you want to enjoy FREEDOM, then go for bachelor life.
However, as said above [sampai masa kena berpasangan gak], and then only you will enjoy the difference way of life excitement. the true love, sense of sharing and caring.
If i say something wrong or inconsistent, then i am so sorry bout that.

Mohd Ahmad Ferk said...

aku cube jadi tiger woods tapi aku bukan kaye. =p

AJ Nismihan said...

Mohd Ahmad Ferk
bab yang berjaya hang boleh ikut.tapi bab scandal,mintak jauh!
tak senang hidup kena sumpah nih