Jurutrengkas

My photo
Menulis untuk memudahkan ingatan, biarpun tahu susah itu barulah 'hidup'.

Tuesday 14 December 2010

Yang aku sayang.

Berikan aku selimut yang tebal-tebal.
Supaya dingin keseorang ini aku bisa campakkannya ketepi,
dan lena;
lena yang cukup benar panjang,
walaupun,
ada jernih yang tiris dari celah-celah kelopak mata aku.
Moga yang kuat itu bukan hanya jiwaku, tetapi juga nadiku.

***

Hanya ada kamu yang buat aku rindu.
Biar puteri kita menjadi baja-baja indah,
dan putera kita nanti menjadi tiang seri bahagia kita nanti.
Dan pada kamu,
Kita doakan sampai akhiratlah sudahnya syurga kita.
”Ameen”

***
Yang aku sayang bukan pakai dan bayang kamu,
tapi kamu yang bernafas dengan nadi jiwa kamu itu.

14 comments:

Seroja Jingga said...

andai ade saja insan yg bisik kan ini perlahan ke telinga ku..indah AJ.indah kan?

little ain said...

selamat mendapat baby baru nanti :)

NAJ HEBAT said...

satu kata.


wow.

CGG said...

waa..
ayat jiwang:)
huhu

untuk siapa

AJ Nismihan said...

seroJa
ada.
akan ada.
mungkin frasa dan notasinya berbeza, tapi maknanya tetap sama dalam.
ah, sabar kamu bukan kosong-kosong kan seroJa.

little ain
moga yang Allah susunkan itu mampu aku syukurkan dengan penuh redup hati yang sabar dan penuh kebapaan kan ain.
dan moga yang putera atau puteri itu sihat hendaknya, sambil esok lusa jadi yang bermanafaat untuk masyarakat dan agama.
Ameen

NAJygHEBAT
dan untuk kamu, dua kata; Terima Kasih Bersinggahan Sini ya.
Ah.
Gagal.
Itu lima, bukan dua.

Puan CGG
mengakui yang aku ini sesekali merendah diri dan menjadi seorang pencinta indah pasanganku; dan syukur aku ada si dia, ibu kepada puteriku untuk aku kagumi.
*senyum*
Alhamdulillah.
Dan kamu, jadi kaguman suamimu jugakan sahabat
*senyum*

SZ said...

sangat indah.
sangat sangat.

doa bahagia untuk kamu AJ.

:)

beautiful_rose said...

sangat halus menyentuh hati...tak nampak,tapi masih boleh di rasai =)








itulah kasih sayang ikhlas dari hati.

norfaridahanum said...

ayat penutup itu...
GEMERSIK sekali bila dibaca.hinggakan hati membersit,ah,untung sungguh yang punya kamu sbg teman.

p/s:lama x update ya AJ.smoga sihat kamu,itu doa aq slalu.

FatinZol said...

:)

*ada air mata keluar bila baca post ni*

AJ Nismihan said...

SZ
yang indah itu hanya dari DIA kan mon.
dan sesungguhnya Maha Suci Allah itu suka akan keindahan; sungguh.
dan untuk kamu,
terima kasih doa itu.
Ameen
*senyum*

beautyRose
ah,aku sendiri tak pernah nampaknya memipih layang, cuma, dalam-dalam jiwa saja yang tahu.
dan
luar sedar,bibir aku tersenyum sendiri.
semoga Allah panjangkan yang ini lama-lama kan Rose.
Ameen

Hanum
untuk ada kamu sebagai seorang puteri anum.
untuk ada kamu sebagai peneman persahabatan.
dan pasti untuk ada kamu jadi peneman hidup; tahniah pada 'dia' ya.
dan semoga yang indah hidup itu, ada bayang-bayangnya hinggap pada kamu juga; insya'Allah.

p/s: seminggu sidang DUN, seminggu kursus di Johor, meeting after meeting, dan sekarang; year end list of job. sibuk. sikit. *senyum*

FatinZol
semoga ada pengajaran yang baik-baik untuk kamu kutip, kan?
*senyum*

miss nina said...

AJ, semoga kamu dan belahan jiwa terus bahagia :)

~bila kamu , permaisuri & puteri bahagia, sebagai rakan saya juga tumpang gembira

AJ Nismihan said...

miss nina
Ameen
dan untuk bahagia kamu, kami sebagai sahabat kamu pasti gembira seperti itu juga kan.
Semoga baik-baik saja kamu ya Nina
*senyum*

eiffel said...

yg kamu sayang..mgkin bukan pada rupa atau pd fizikal nya...andai dimamah usia..pastinya kamu masih syg...

moga2 ya AJ...moga2 kaseh itu sampai ke sorga...moga2 putera putri yg bakal ada itulah pelengkap syg itu

AJ Nismihan said...

eiffel
aku sendiri seorang manusia yang takkan pernah mampu sempurna segalanya.
Maka,aku sendiri bisa tergelincir dari jalan yang aku pahatkan sendiri.
Hanya pada DIA yang mampu aku panjatkan doa dan berharap agar yang ini saja kasih untuk aku, dan bahagia ini biarlah sampai syurga episod akhirnya nanti.
Moga itu hakikat untuk aku.
Ameen